همه چیز درباره چرم ؛ در ۵ دقیقه چرم‌شناس شوید
نوشته شده توسط : علی پور

وجود واژه‌هایی مثل ادیم، کیمخت، ساغری، تیماج، سختیان در گویش فارسی پیشین از اسلام و همینطور وجود کلمه های دارای ربط با وسایل و ابزار های چرمی نظیر سختک، کمربند، انگشتیان، مشک و … در متن ها قدیمی نشان دهنده استعمال گسترده از چرم در جمهوری اسلامی ایران پیش از اسلام میباشد . چرم از پوست حیوان ها زیادی تهیه و تنظیم می شود و نسبتاً از ابتدا با بشریت همراه بوده است . طی سالها و با پیشرفت بشر، انواع متفاوت چرم به وجود آمده اند که می توانید در این مطلب مطالعه فرمایید .

کیف اداری
مقاله‌ها مرتبط به چه شکل
قدمت کیف های چرم را افزایش دهیم؟ به چه شکل
کفش چرمی را منزه کنیم؟ سه
منش آسان برای محافظت از کفش ها برای این‌که به طیف وسیعی از محصولات اوریجینال دسترسی داشته باشید و نگران تقلبی بودن آن نباشید کافیست به دکان اینترنتی بامیلو مراجعه فرمایید .
مشاهده
لیست ارزش تولید ها اوریجینال مد و فشن leather-goods-from-florence-and-italy
[1600x1200]
جنسی میباشد که از دبّاغی پوست خام جانوران، به‌ ویژه گاو به‌ دست می ‌آید . فرایند دبّاغی، پوست فسادپذیر را به یک ماده ی طبیعی پایدار، دایمی و انعطاف ‌پذیر جهت کاربردهای مختلف تبدیل می‌ نماید . چرم و ترکیبش با چوب، شالوده های تکنولوژی باستان را صورت می‌ بخشید . صنعت چرم و صنعت خز با هم مختلف ‌اند . پوست‌ ها و پوست‌ های نپخته در ساخت چسب و ژلاتین هم کاربرد دارا‌هستند . از ادغام پوست جانوران با مواد گوناگون مثل زاج سفید، پوست درخت صنوبر، کاج، بلوط، فندق، کائوچو، سماق و مواد شیمیایی دیگر، محصول انعطاف پذیری به نام چرم به دست می آید .

دباغ
خانه ای در مراکش دباغ
منزل ای در مراکش تاریخچه
چرم در ایران به نوشته ابن یمین ایرانیان باستان از پوست حیواناتی مانند گاومیش و گاو و گوسفند برای نوشتن برروی آن استعمال می‌کردند وابن یمین در نوشته‌ها یش بر نوشتن امر های داریوش بر روی چرم اشاره کرده می باشد . بنا بر بعضی روایات اوستا را بر دوازده هزار قطعه پوست گاو متن بودند .همینطور پوست ن÷وشته‌هایی که در اورامان کردستان یافت گردیده و در موزه بریتالنیا حفظ میشود نشان دهنده به کارگیری از پوست برای نگارش در زمان اشکانیان هست .

قرآن
سابق نگل، که با خط کوفی بر پوست آهو متن شده قرآن
سابق نگل، که با خط کوفی بر پوست آهو متن شده نوشته‌ های خواجه رشید الدین مربوط به مدت پس از هجوم مغول، نشان‌ گر رونق تجارت چرم و پوست در جمهوری اسلامی ایران بوده است، این اوراق گواه آوازه برخی شهرها مانند تبریز و شیراز در این زمان هست . در زمان قاجار، همدان راس کلیدی تولید نوعی چرم، دارای اسم و رسم به “چرم همدانی” بوده، که از پوست گوسفند تنظیم می‌ شد . در سال ۱۲۶۷ از گزاره کارهایی که امیر کبیر به نمایشگاهی در لندن فرستاد، پوست بود . به علاوه در این زمان صادرات پوست و چرم، از اغلب شهرهای جمهوری اسلامی ایران به روسیه و عثمانی و هند رونق فراوان داشت . علاوه بر همدان، شهرهای تبریز و اصفهان نیز در تولید و صادرات چرم سهم به‌ سزایی داشتند . اولین کارخانه چرم سازی ایران در سال ۱۳۰۸ شمسی در شهر تبریز بنا شد و پس از آن در همدان، تهران و اصفهان نیز کارخانه‌ هایی تاسیس شدند .

اولی
کارخانه ی چرم ایران-تبریز اولین
کارخانه ی چرم ایران-تبریز برای این که به طیف وسیعی از تولید ها اوریجینال دسترسی داشته باشید و نگران تقلبی بودن آن نباشید کافیست به فروشگاه اینترنتی بامیلو مراجعه فرمائید .
مشاهده
لیست ارزش تولید ها اوریجینال مد و فشن انواع
چرم چرم
سبک
چرمی می‌باشد که از پوست حیواناتی مانند گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می آید که بسیار دقیق و نازک است و به همین علت نیز در ایجاد محصولاتی مثل لباس، کاپشن و دستکش به کار گیری شده و از جور کیفیت ذیل خیس آن به عنوان آستری کفش و جامه به کارگیری می گردد .

چرم
سبک
چرم
نیمه سنگین
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مثل کروکودیل و شتر مرغ به دست می آید و به علت کیمیا و گران بها بودن اکثر در تولید محصولاتی که جنبه تزیینی دارا‌هستند و یا این که لوکس محسوب می شوند قضیه استعمال قرار می گیرد .

چرم
شترمرغ چرم
شترمرغ چرم
کروکودیل چرم
کروکودیل چرم
سنگین
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مانند گاو ،گاومیش ،گوساله و شتر و …به دست می آید . چرم سنگین وزن بهترین گونه جهت به کارگیری های معمول می باشد و دارنده بیشترین مقاومت و زیباترین چهره در میان دیگر گونه های هست . این دسته چرم به علت استحکام و مقاومت بالا به مصرف در زیره و راه و روش کفش ،ساخت کیف های دستی و جیبی مرغوب و یا تسمه های ماشین آلات صنعتی و …می رسد .

heavy-leather
[1600x1200] heavy-leather1 [1600x1200]
علاوه
بر نوع بندی های بالا، چرم طبیعی را بر مبنا مدل دبّاغی هم می توان به جور های پایین تقسیم کرد:





:: برچسب‌ها: کیف اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: